به گزارش جام جم آنلاین، مهدی اسماعیلی افزود: در جلسه اخیری که با سرپرست آموزش و پرورش برگزار شد، ایشان خبرهای امیدوارکنندهای در خصوص اجرای رتبهبندی معلمان مطرح کرده و گفتند پس از بررسیهای انجام شده بسیاری از مشکلات معلمان برطرف شده است.
وی ادامه داد: به نظر میرسد حدود 75 درصد از معلمان به حق و حقوق خود رسیدهاند و برای رفع مشکلات 25 درصد باقیمانده نیز تلاش میشود تا رتبه حقیقی آنها مشخص شود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: سرپرست آموزش و پرورش معتقد است که تا چند روز آینده بررسی پرونده معلمانی که به رتبه بندی اعتراض داشتند به اتمام خواهد رسید و به این شکل کلیت قضیه به سرانجام میرسد.
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا آییننامه رتبه بندی معلمان اصلاح شده است؟ به جام جم آنلاین گفت: برای اجرای رتبهبندی معلمان قانون مشکلی نداشت و مسائل ایجاد شده به دلیل آییننامه این قانون است، زیرا هنگام نوشتن این آییننامه با نمایندگان مجلس به درستی همراهی نشد و آییننامه براساس عملکرد هیات علمی دانشگاهها تهیه شد. این در حالی است که ماموریت آموزش و پرورش با وزارت علوم متفاوت است.
وی بیان کرد: سرپرست آموزش و پرورش نیز تاکید کرده است که به دنبال رفع مشکلات آییننامه رتبهبندی است تا مشکلات معلمان برطرف شود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: اعتراض معلمان به رتبهبندی به آییننامه بر میگردد، زیرا اسنادی از آنها خواسته شده که بیشترشان از جنس کاری معلمان نیست. به همین دلیل برخی از معلمان هنگام مستندسازی دچار مشکل شدهاند.
اسماعیلی گفت: رتبهبندی شامل دو مرحله استقرار و ارتقا میشود. در مرحله استقرار براساس مستندات رتبهها مشخص میشود. اما در مرحله ارتقا معمولا پس از حدود پنج سال معلمان با کسب چند امتیاز میتوانند به رتبههای بالاتر دست پیدا کنند.
به گفته وی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش میکنند تا مشکل معلمانی که به نحوه رتبه بندی اعتراض دارند، برطرف شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد